söndag 12 juni 2011

Lycka

Idag var vi till stallet. Sofia hjälpte oss att passa ut ett par boots till Jullan. Vi hade tur när det visade sig att hon bara behövde på framhovarna, och det passade ett par med kardborre så det kändes som det smidigaste alternativet. Men innan vi hade pratat klart med Sofia och kommit oss ut var Jullan väldigt less och ivrig på att få komma ut. När jag försökte sitta upp så snurrade hon bara omkring eller försökte beta, det var inte roligt alls och vi fick verkligen bråka på henne. Till slut fick Helena ställa in Tee Bar igen för att kunna hålla Jullan åt mig medan jag hoppade upp.
Nåja, när jag väl kom upp så var hon verkligen galet fin Jullan! När man lyckas omvandla hennes energi till något positivt så är hon verkligen guld värd. Hon skrittade på friskt och arbetade i en trevlig form. Traven var verkligen helt amazing idag! Hon har en så mjuk och fin trav, så när man hittar takten är den verkligen super.  Jag trodde inte att jag skulle säga det här redan, men när Jullan har fått lite bättre kondis och muskler så är hon nog redo för galopp!
Hon överaskar mig verkligen ibland, den där ponnyn. Jag hade oroat mig lite över att behöva rida förbi Lollo's hästar nu när de står så nära vägen, men tror ni inte att jag oroade mig i onödan? Hon gick förbi hur fint som helst, lillskrutten. Nog blev hon lite småbusig, men inga dumheter alls. Bron går också superbra, hon går över lugnt även om hon är lite vaksam och ser sig för ordentligt. Vi mötte även två bilar idag. Den ena körde lite snabbt men hon blev bara lite orolig. Den andra reagerade hon knappt på. Vi mötte också några cyklister men hon brydde sig inte om dem heller.
När vi kom tillbaka till stallet blev hon dock lite bråkig igen så fort jag hoppade av. Hon ska tugga på saker hela tiden, hon är väldigt bufflig och vill inte stå still. Men så fort jag släppte ut henne i hagen ställde hon sig och bajsade, så jag undrar om hon var kinkig på slutet för att hon var toanödig...

På tisdag ska jag rida Tee Bar, längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar