torsdag 2 juni 2011

Sommarlov!

Yes, nu har jag sommarlov. Det kändes faktiskt lite sorgligt att sitta där i kapellet och lyssna till alla högtidliga tal och sommarsånger. Det kändes ledsamt att kramas en sista gång, man kommer sakna alla så mycket. Känns konstigt att bo hemma med helt andra rutiner. Mest kommer jag nog faktiskt att sakna det sociala umgänget som jag har haft där borta, det känns också väldigt konstigt eftersom jag tidigare har känt mig så obekväm i sociala sammanhang. Här hemma har jag ju nästan inga vänner som jag kan umgås med, så jag kommer säkert att driva mamma till vansinne istället, hehe... Nåja, det är ju tur att jag har Doris i alla fall.

På tal om min hund så har vi varit på en långpromenad idag, 7-8 kilometer gick vi. Jag var trött och hade ingen motivation, men jag hade bestämt mig helt enkelt. Och när jag har bestämt mig för något blir det så. Det roliga var hur som helst att Doris brukar ju alltid vilja vara ute hur länge som helst och gå hur långt som helst. Idag innan vi ens hade svängt av till skogsvägen så vände hon sig om och tittade på mig flera gånger med den där blicken som antyder:"Men matte, ska vi inte ta och vända hem nu?"  Ja, när jag väl ger mig ut på långpromenad så vill inte hunden, haha! Men jag tvingade henne ändå. Hon blir så loj när hon löper tycker jag, har ingen större lust till någonting och ligger mest och sover. Lilla gumman. När vi kom hem verkade hon ändå nöjd över att ha fått sig en promenad i alla fall. Och jag har rejäla blåsor under fötterna... Att gå 7-8 km på grusväg i Converse är inte att rekommendera - jag måste köpa mig ett par träningsskor.

Hur som helst. I sommar blir det mest troligt ridning 3 dagar och rundan 3 dagar. Anledningen till detta är att jag vill må så bra som möjligt, och då behöver jag hålla igång. Jag kommer att må bättre både kroppsligt och själsligt om jag tar tag i min kondition, jag kommer orka mycket bättre då. Så nu måste jag försöka hålla det här löftet till mig själv!

1 kommentar:

  1. Hoppas att du får ett riktigt skönt sommarlov!
    Ha det bra!
    Kram Mormor

    SvaraRadera