fredag 14 januari 2011

2011-01-14

Idag har jag träffat min psykolog. Det är nog första gången sedan jag började hos henne som vi bara pratade i 40 min! Jag berättade om skolan och vad som hänt sen sist, det var nästan bara positiva saker vilket känns otroligt skönt.
Efter det blev det att åka hem, vilade en stund och drack en te-kopp innan jag packade de sista sakerna som jag och Doris behöver ha med oss på våran weekend i Nybyn. En tur till Lösviktshuset och nu sitter jag här!
Inte en så händelserik dag med andra ord, men det känns skönt för jag är jättetrött ändå. Det känns besvärligt att det har börjat krångla med sömnen igen, för det är så viktigt. Om jag börjar sova dåligt kommer jag garanterat inte orka någonting och börja må dåligt igen. Monica sa i alla fall att doktor Malin har skrivit ut Theralen till mig, som jag kan ta när jag tycker att det behövs. Återstår bara att se hur den är då, hoppas verkligen att det inte är en sån som man blir helt seg av dagen efter... Det är nästan ännu värre än att inte kunna somna, för då blir hela dagen efteråt också förstörd. Man vandrar omkring i en dimma och vill bara sova, orkar inte med skolarbetet eller något annat.

Nu ska jag gå en promenad med min tokiga vovve, och sen blir det fredagsmys!



Bild tagen av mig på Jokkmokks marknad 2009


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar