tisdag 18 januari 2011

2011-01-18

Idag har det varit långdag igen. På engelskan jobbade vi med ett avsnitt som handlar om den stora jordbävningen som har varit i San Francisco. Lite frågor på texten och sådär. Sen så fick vi även ett häfte med fakta om jordbävningar och lite frågor på det, så med andra ord har jag lärt mig lite nya saker idag.
På Omvärldskunskapen har vi börjat prata om pengar och ekonomi typ. Rätt tråkigt om ni frågar mig. Dock var det intressant att se olika tabeller på hur mycket det kostar att bo hemma och hur mycket det kostar att flytta hemifrån i genomsnitt. Killar äter för ca 70 kr mer än tjejer, medan tjejer lägger ner mer pengar på sin hygien osv.
På svenskan gjorde vi först några olika övningar som skulle handla om kommunikation, men det fanns ingen som helst kommunikation i våran grupp. Killarna flamsade mest så vi gjorde knappt övningarna ens en gång. Efter det så fick vi börja leta fakta till en uppsats om våra namn som ska vara klar till på fredag. Man ska leta fakta och historia om sina namn samtidigt som man ska skriva om vad mina namn betyder just för mig och om jag trivs med dem namnen eller skulle vilja heta något annat. Det är en uppgift som passar mig bra; att leta reda på fakta och att analysera.

Annars så har jag mått riktigt illa nu ikväll, jag sitter mest bara och hoppas på att jag inte har dragit på mig magsjuka eller något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar