måndag 17 januari 2011

Mer energi idag

Tro det eller ej - inatt har jag faktiskt sovit bra! Självklart var jag trött på morgonen, men jag kände mig ändå rätt utvilad. Idag var det Tema och Matte som stod på schemat. På första Tema-lektionen pratade vi lite om kommunikation och kommunikationens utveckling. Sen fick vi alla varsin bild som vi skulle beskriva för våran bänkgranne utan att han/hon fick se den. Det var både lätt och svårt att beskriva bilden på samma gång. Oftast blir det dock att man beskriver lite kortfattat vad bilden innehåller, man tror att man tar med de viktigaste detaljerna - men det gör man inte alltid eftersom att en del saker känns så självklara för den som ser bilden. Som hur nära föremålet är och i vilken riktning det är vänt. Jag var med Nathalie i alla fall, och det var rätt kul att vi båda två hade glömt att beskriva det som jag nämnde förut, och därför föreställt oss varandras bilder på ett annat sätt.
På den andra Tema-lektionen fick vi ett papper med frågor om Sveriges grundlagar. Inte alls lika roligt, men det är väl bra att kunna. Vi fick sitta i datasalen och söka efter information på internet.
Matten börjar bli lite krånglig nu. Matte B innehåller mest bara en massa siffror och X och Y tycker jag, haha. Sen så är jag så som person också att jag jobbar väldigt intensivt i början. Det är effektivt och jag får mycket gjort, men då orkar jag inte koncentrera mig hela lektionen.

Efter skolan kände jag mig faktiskt piggare än vad jag gjorde förra veckan, så jag satt och såg på TV med Tina och Nathalie en stund. Väldigt trevliga och gulliga tjejer båda två. Det känns som att jag har hamnat på rätt boende, alla här är väldigt snälla och många är väldigt lugna också. Dock spelar Tina (som har rummet bredvid mig) lite väl hög musik med mycket bas i på kvällarna...

4 kommentarer:

  1. Aha!! Jag är först med att kommentera detta inlägg?
    Är den eldiga bilden tagen i Normans hus? :)
    Det där med övningen ni gjorde kring kommunikation lät intressant tycker jag....

    Vad kul att du inte hamnat bland surkartar på boendet....de verkar vara trevliga di där tjejorna...

    Doris har hoppat o skuttat idag,men just nu ligger hon ihopkurad i soffan o blundar lite.

    Nu skall jag prova lyssna på ljudboken jag lånade på bibblo.

    Kraam...

    SvaraRadera
  2. Så roligt att höra att du har sovit bra.
    Du ska se att det är en bra skola du går nu.
    Som du vet blir vi borta nu i 3 veckor så då kan jag inte gå in på din blogg.
    Jag önskar dig allt gott och hoppas att det går bra framöver.
    Kramar Mormor

    SvaraRadera
  3. Hej Gullhjärta. Jag ser ju nu att min förra komentar inte gick iväg. nu ska din mamma visa mig. Jag skriver mera senare. Kramizar. Agneta.

    SvaraRadera
  4. Så härligt att det verkar gå rätt väg med sömnen (: Låter ändå som ni har roliga uppgifter, mer eller mindre iaf ^^
    älskar dig <3

    SvaraRadera