söndag 2 januari 2011

Dagens ridpass

Idag tog vi oss äntligen iväg till stallet! Hästarna var nog glada att se oss och att få komma ut och röra på sig. Tee Bar har dock blivit väldigt sur när man håller på med henne i boxen, varför vet jag inte. Vanligtvis brukar hon vara världens mysigaste häst som älskar att bli ompysslad. Dock bättrade hon sig lite efter att jag hade bråkat på henne efter minsta sura min. Jullan var snäll som vanligt, dock envisas hon fortfarande med att naffsa på grimskaften när hon står uppbunden i stallgången.
Själva ridningen gick riktigt bra. Hästarna var pigga och arbetade på bra. Jullan envisas dock fortfarande med att  inte trava först i ledet och ibland vill hon knappt skritta heller. Jag misstänker dock att det har med snön att göra, att det blir så tungt. Ute på vägen är det en helt annan sak, då är hon riktigt pigg, glad och nyfiken. Jag längtar tills snön försvinner så att det går lättare att rida ordentligt. Dock längtar jag ännu mer tills Tee Bar har fått nya skor så att det går att utforska vägarna lite smått med Jullan.
Efter ridturen i hagen lämnade vi Tee Bar i hagen och for en liten sväng med Jullan efter vägen i alla fall, red var sin väg. Hon var så duktig så! Jag tror aldrig att jag har varit med om en mer nyfiken häst, haha. Men det är bra att hon är så pass orädd!



Finaste tjejerna.
Skulle behöva några nya bilder på dem, och det hade varit kul med vinterbilder... Om det är varmt nog för att rida på onsdag/nästa lördag kanske kameran får följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar