måndag 3 januari 2011

Stressig vecka

Ja, nu är det sista veckan hemma innan jag flyttar till skolan. Jag känner mig som ett nervvrak som kan gå sönder vilken sekund som helst. Det känns oöverstigligt just nu. Hur tänkte jag? Hur trodde jag att det här skulle fungera? Det är tankar som dyker upp i mitt huvud titt som tätt. Jag vet rent logiskt att jag inte kan se in i framtiden och veta redan nu hur det kommer att gå, att jag måste vänta och se. Ge det en chans. Jag försöker hålla fast vid känslan som jag hade när vi var där och hälsade på, men det är svårt. Kroppen reagerar av en gammal vana i ångest. 

Såhär ser min vecka ut:

Tisdag: Möte med Råd och Stöd
                Samtal med min psykolog
                Stan, inhandla de sista sakerna
Onsdag: Hälsa på Thor och Lena
Torsdag: Ridning om vädret tillåter
Fredag: Trimma Doris
Lördag: Ridning om vädret tillåter
Söndag: Solvik!

Kan hända att jag byter plats på aktiviteterna för fredag och lördag ifall det blir kallt på lördag. Och så kanske det blir filmkväll någon eftermiddag/kväll! Samt att jag måste börja packa snart också så att det inte blir hur mycket som helst på lördagkväll. Jag är bra på att förtränga saker och skjuta det framför mig när det känns jobbigt... Nåja, det löser sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar