tisdag 25 januari 2011

Livstecken

Har varit lite sisådär med uppdateringen den senaste  tiden, så jag tänkte skicka iväg ett litet livstecken. Det flyter på bra i skolan, bortsett från att jag ibland drabbas plötsligt av en fruktansvärd yrsel. Skulle tro att det är järnbrist, men det ska kollas upp.

Nu när skolan har kommit igång lite mer så har vi förstås fått fler uppgifter också. På temat jobbar vi som sagt med lite olika saker beroende på vilken lärare vi har, men ett område som vi arbetar med just nu är rasism. Jag tycker faktiskt att det är riktigt intressant, och det är förstås roligare att arbeta med något som man finner intressant. Bra omväxling för mig som tycker att det är så tråkigt med politik, haha...

Jag skrev tidigare att vi höll på med en namnuppsats på svenskan, och det har vi lämnat in nu. Nästa uppgift är att skriva en insändare om ett ämne som vi tycker är viktigt... Jag funderar lite på vilket ämne jag ska välja, är inte riktigt säker ännu.

Bjuder på en vinterbild också:




Tänker på dig, syster

3 kommentarer:

  1. Roligt att läsa detta inlägg,du är så himla bra på att formulera dig!

    Hoppas att halsontet inte blir värre nu....och håll dig på benen tills imorgon då vi får ses igen....

    Nu skall gå ner i källaren o starta en tvättmaskin.

    Kram!

    SvaraRadera