lördag 29 januari 2011

Nya tag

Det har varit lite dåligt med uppdatering från min sida den senaste tiden, då jag har haft varken tid eller lust. Men nu tänkte jag försöka ta lite nya tag!
Skolveckan har varit helt okej. Intressanta lektioner men dock har vi fått många arbeten som ska göras. Som vanligt känns det överväldigande och jag känner mig lite stressad, fast egentligen vet jag ju att jag kommer att fixa det. Det var också första veckan som jag gick torsdag också, men det kändes ingen större skillnad. Dock har jag dragit på mig en förkylning och hade feber onsdagkväll, men nu mår jag mycket bättre.

Som vanligt var det skönt att få komma hem och träffa alla också. Torsdagkväll efter att mamma hade hämtat mig från bussen fikade vi tillsammans, mys!
På fredagen hade jag ett jobbigt men mycket givande samtal med Monica. Det är ju oftast så, att de samtal som känns jobbigast och tar hårdast är också dem som ger mest.
Efteråt for vi och hälsade på bästa Agnetha! Jag har saknat henne, så det var roligt. Jag tycker att det är så mysigt att umgås med henne, samtidigt som hon också gör mig så glad.

På eftermiddagen åkte vi hem till pappa. Efter middagen gick jag och Doris rundan tillsammans med Helena och Ruff! Det var roligt, längesen vi gick tillsammans och längesen jag gick en ordentlig promenad. Doris tyckte att det var kul med sällskap. Hon har blivit så duktig nu också, skäller sällan på människor när vi är ute.
På kvällen hade jag, pappa och Josefine lite tv-mys!

Idag har jag varit i stallet som vanligt. Det har blivit så skönt att pyssla med Jullan för hon har verkligen skärpt till sig nu. Hon vet vad som förväntas av henne och vart gränserna går. Visst, ibland får hon fortfarande för sig att tugga lite på grimskaften, men hon är så mycket lättare att ha och göra med nu. Att rida henne är verkligen en fröjd. Hon är så orädd för att vara så ung, hon är så positiv och framåt för det mesta. Ibland kan hon bli lite stark i traven, men det är något vi jobbar på. Ridning är min bästa terapi!
Annars så hade jag bara tänkt ta det lugnt resten av kvällen, kanske ser vi på American History X

1 kommentar:

  1. hoppas resan å ankomsten till skeå gått bra,,å tycker det varit kul att umgås i helgen,me film å godismys. hoppas det går bra imorrn.
    ,,/ pappa.

    SvaraRadera