söndag 16 januari 2011

På plats igen

Nu är jag tillbaka i mitt rum här på Solvik. Efter att ha vilat upp mig under helgen så känns det faktiskt riktigt bra, skönt att få komma in i rutinerna igen. Dessutom har jag nu, första gången här, tvättat en maskin med kläder och hängt in dem i torkskåpet alldeles själv! Skönt att veta hur sånt fungerar. Dessutom så känns det faktiskt (just nu i alla fall...) som att jag kommer att kunna hålla den rutinen bra.

Ridningen blev av idag i alla fall! Grymt kul, jag har saknat det. Tee Bar brunstar nog, för hon var lika sur idag, haha... Men men, när vi väl kommer ut är hon på betydligt bättre humör. Jullan har då blivit så snäll att hålla på med, hon står så snällt i gången. Visst försöker hon ibland att tugga på grimskaften, och ibland när hon blir otålig skrapar hon med hoven - men hon har blivit mycket duktigare nu.
Själva ridturen gick finfint. Båda hästarna var pigga och glada, gick på i ett raskt tempo med spetsade öron. Några bra travstreckor fick vi till också. Det är otroligt hur säker jag känner mig på Jullan fast hon bara är tre år (blir fyra i maj). Hon är väldigt orädd och nyfiken. Visst kan hon bli lite smårädd ibland, men för det mesta rycker hon bara till lite eller stannar, hon försöker aldrig springa iväg. Finaste ponnyn!

Nu ska jag se ett avsnitt av One Tree Hill och Ponnyakuten innan det blir dags att göra sig klar för natten.

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni gav er iväg på ridningen trots snöyran....för det blev nog dagens höjdpunkt?

    Önskar dig en god natt nu,det var trevligt att följa dig mot södern igen.

    Skall läsa ikapp nu, om dagarna jag missat sen i onsdags.

    Kramar
    // Mamsen

    SvaraRadera
  2. Så kul för dig att Ni kunde rida i dag.
    Skönt att höra att resan dit gick bra trots snöväder.
    Ha det bra och Sov Gott!
    Kramar Mormor

    SvaraRadera