måndag 21 februari 2011

Lugn dag

Igår var jag peppad och hade idag tänkt skryta med att jag varit på en promenad, men så blev det inte. Kändes skitkallt ute igen, och dessutom har det varit äcklig mat idag. Promenad på tom mage är ingen hit.

Som vanligt hade vi Tema på förmiddagen. Just nu håller vi på med "projekt" som också är en sorts avslutning på det här området. Min grupp har Egypten som uppdrag. Vi ska ta reda på mer om protesterna som pågår där just nu osv. Jag och Natalie ska berätta om de sociala mediernas inverkan.
Jag:"Det står att de försökte stänga ner Facebook och Twitter där ett tag."
Natalie:"Va!? Har de Facebook i Egypten!?"

På eftermiddagen var det matte. Måste erkänna att jag börjar bli lite snurrig i huvudet av alla siffror, x och y. Tur att vi har en mattelärare i alla fall, skulle nog ha blivit lite problematiskt annars.

För att få skryta med något ändå, när det inte blev någon promenad idag, så har jag i alla fall tvättat.



Saknar min bäbis :(

1 kommentar:

  1. Hoppas att det blir lite varmare imorgon
    så att du kan gå på promenad om du känner att du vill göra det.
    Intressant att läsa om Egypten.
    Ha det bra!
    Kram Mormor

    SvaraRadera