tisdag 22 februari 2011

...

Inte blev det någon promenad idag heller, kylan håller i sig. Dessutom var det våran långa dag idag, och som vanligt kände jag mig lite smått överkörd när vi slutade. På engelskan håller vi på att avsluta kapitlet om stora städer, vilket känns skönt. Vi har även jobbat lite med homofoner (ord som uttalas likadant men betyder helt olika saker och stavas olika).
På Omvärldskunskapen såg vi klart den sista delen av dokumentären "Och jorden skapade människan", behöver jag säga att jag höll på att somna? Nåja. Det här avsnittet var intressantast hittills i alla fall och handlade om hur människan påverkar jorden. Nu vet jag i alla fall att det var fel val för mig att ta Omvärldskunskap, till hösten ska jag ta behörighetsläsning istället.
På svenskan har vi börjat skriva ett tal... Usch. Jag hatar att hålla tal = ångest på hög nivå. Som tur var får vi i alla fall välja att hålla tal för en liten grupp istället för att stå inför hela klassen, men det känns jobbigt ändå. Bara hela grejen liksom. Och jag har så många dåliga erfarenheter av att prata inför människor från sexårs till ettan på gymnasiet - det är ganska många års dåliga upplevelser. Men nu gäller det att leva i nuet och tänka positiva tankar om framtiden.


Behöver jag säga att jag var rastlös på svenskan?

Även om det inte blev någon promenad idag så har jag gjort lite nytta i alla fall; nämligen städat toaletten. Så nu känner jag mig nöjd. En smutsig toalett och ett smutsigt handfat måste vara bland det äckligaste som finns! Dessutom skrev jag klart filmrecensionen om Gösta Berlings saga.



Bjuder på en fin låt också, bara för att!

2 kommentarer:

  1. Halloj!! =))
    Har nyss läst ditt tisdagsinlägg tillsammans med mormor o Gunnar över en kaffekopp....de skulle iväg på ngt hemligt uppdrag tillsammans med dina syskon...hmm...,mkt märkligt att JAG inte vet nåt om det!? Undrar om du kan loigga bakom detta påhitt....?

    Alltid lika roligt att läsa om din vardag....man kan näatan känna att man sitter där i klassrummet med er,för du beskriver så bra hur ni arbetar.

    Ha det bra til vi hörs....kramar hemifrån...

    Och jo,förresten,tror jag lejer dig till badrumsstädningen i fortsätningen...du verkar ju haj på det! =))

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen en envis kyla ): Hade velat börja ta mig ut lite smått nu när hostan börjar iaf gå mot de bättre, men känner ingen inspiration när det är typ 30 minus....
    Aww, vad gullig bild du ritat (:
    älskar dig gumman <3

    SvaraRadera