tisdag 8 februari 2011

Tröttsam dag...

Långdag idag. Det har känts jobbigare än vanligt för vi har haft så långsamma lektioner...
En större del av förmiddagen lyssnade jag på Kennet och Jack som sjöng "Det är bögarnas fel" på falsett samtidigt som jag försökte koncentrera mig på engelskan. Ja, ibland undrar jag vad det är för klass jag har hamnat i, haha... Och då var det ändå den bättre delen av dagen, så att säga. Efter lunch var det Omvärldskunskap och där såg vi på en film om vindar. Så grymt tråkigt, jag höll på att somna. Hur hårt jag än anstränger mig så är det omöjligt att hålla kvar koncentrationen, och av en 50 minuter lång dokumentär har jag nog med mig ungefär 5 minuter av filmens innehåll...
Inte nog med att vi ska läsa en av Selma Lagerlöfs böcker, nej nu ska vi se en film som är baserad på en av hennes andra böcker på svenskan också. Så sjukt tråkigt. Filmen är ungefär från stenåldern och det går knappt att förstå språket som skulle kunna vara ännu äldre... Tröttsamt.

Som om inte detta vore nog sa Natalie till mig vid lunchen:"Har du gjort de 33 frågorna till temat som ska vara klart tills imorgon?" Fan! Bland allt annat skolarbete hade jag naturligtvis glömt att vi hade 33 politikfrågor som skulle göras till onsdag. Som tur var hade jag i alla fall redan gjort 14 st, men det kändes rätt tungt ändå vill jag lova...

Nu ska jag göra mig klar för sängen.


1 kommentar:

  1. Ja nu är vi hemma igen.
    Jag har saknat Er alla och din blogg.
    Jätteroligt att se att det går framåt och att det går bra på skolan och att ni har trevligt tillsammans där. Du har lagt in så jättefina och levande bilder, kul att se.
    Hoppas vi ses snart.
    Kram Mormor

    SvaraRadera