måndag 14 mars 2011

Nystart

Så var första dagen efter sportlovet avklarad. Egentligen har det varit en rätt slapp dag idag. Vi började med den där uppgiften om dödsstraff som vi fick av PO, och jag är redan klar. Det känns skönt med tanke på att jag kommer att vara borta från temat på fredag.
Efter lunch hade vi matte, det kändes lika motigt som vanligt. Är ändå rätt nöjd med att jag lyckas skjuta undan den känslan och hitta kraften till att jobba ändå. Idag jobbade jag faktiskt flitigt på båda lektionerna.

Efter skolan var jag dock riktigt trött, man har inte riktigt hunnit komma in i skolformen igen. Då var det gott med kaffe och frukt kan jag säga, och sen hem till rummet och vila en stund.
Klockan sju gick jag till matsalen och spelade spel tillsammans med Natalie, Angelica och Linda. Det var trevligt! Sen kvällsfika som vanligt, förstås.

Idag är det en sån dag när jag saknar Doris något fruktansvärt. Jag önskar verkligen att jag kunde ha henne här, för då hade det nästan varit perfekt. Det känns så tyst och ensamt utan någon som "pratar", buffar med nosen och ständigt pockar på uppmärksamhet. Kallt och tomt i sängen utan ett krulligt odjur som kryper ihop bakom knävecken.


'cause you keep me from falling apart

3 kommentarer:

  1. Hej,hej....=)...jag har hälsningar från Agnetha vår kära vän! Hon har nu följt sin mor till hennes sista vila och det lät som att de var nöjda med hennes begravning.Hur som helst så skickar hon varma kramar till dig och nu måste jag ju fråga henne vilken dag vi kan åka mot ditt håll....Doris saknar dig med och just nu ligger hon o mumsar på ett nytt ben jag fick med mig hem från Ica idag.Ha det bäst! Kram//mamma

    SvaraRadera
  2. Det tar ju alltid någon dag att komma in
    i den vanliga ordningen igen efter ett lov.
    Ha det bra!
    Kram Mormor

    SvaraRadera
  3. måste ha varit jobbigt att återigen lämnat Doris när du varit hemma mer än en vecka o: Men kändes jäkligt behövligt med detta sportlov, annars hade jag nog aldrig orkat med ^^
    Ändå skönt att ni hade en ganska hyfsad lugn dag!

    SvaraRadera