söndag 13 mars 2011

Inte min dag...

Idag har det inte varit min dag. Var jättetrött imorse och orkade knappt ta mig ur sängen, så det blev en välbehövlig sovmorgon för min del. I övrigt så har väl dagen egentligen varit ganska bra. Är väldigt nöjd över att jag tog mig i kragen och klippte klart Bamse, samt badade honom.
Det känns jobbigt att jag inte har gjort klart allt arbete, det känns jobbigt att acceptera att jag har prioriterat att vila och göra roliga saker istället. Det känns också väldigt jobbigt att lämna Doris hemma nu när jag har varit med henne hela lovet. Hon är min bästa vän och jag skulle kunna ge mycket för att få ha henne här hos mig just nu.

Sen gick allt fel. Bussen var som vanligt sen, det var smockfullt med folk och busschauförren var otrevlig mot mig. När jag har släpat mig till rummet med tre tunga väskor tänkte jag vara duktig och tvätta, men tror ni tvättmaskinen startar? Nejdå. Ser mig omkring i rummet och försöker se om det finns någon strömknapp men hittar ingenting. Inte heller går det att trycka på knappen för att öppna luckan, så kläderna var fast där inne. Hur som helst så hjälpte Maria mig med det där sen, så det var ju tur.

Hoppas det blir en bättre dag imorgon.

I övrigt så har helgen varit bra. Underbar tjejkväll på fredagen, underbar ridtur på lördagen och så har det varit riktigt mysigt att vara hos pappa!

1 kommentar:

  1. Så bra att du har haft det trevligt under lovet.
    Ibland måste man få tänka på sig själv och unna sig att göra roliga saker.
    Då får man krafter att orka bättre sen.
    Ha det bra!
    Kram Mormor

    SvaraRadera