fredag 4 mars 2011

Sportlov!

Idag har det varit första sportlovsdagen för min del. Vi fick ledigt idag eftersom de flesta lärarna skulle på något möte.
Igår var mormor och Gunnar och hälsade på mig på skolan! Vi fikade och så fick de se mitt rum, det var mysigt! Sen så fick jag skjuts hem med dem också, så jag slapp vänta på bussen, vilket jag är mycket tacksam för. Annars skulle jag ha varit hemma tjugo i åtta som vanligt...
Fullkomligt slutkörd har jag känt mig både igår och idag. Jag hade en väldig ångest igår när jag skulle gå och lägga mig dock, så jag kunde inte somna på ett tag. Hatar den där känslan; när det känns som att du inte får någon luft, det gör så fruktansvärt i själen, det river och klöser och kryper i kroppen, det känns som om själen vill krypa ur kroppen. Usch.
I alla fall så var det skönt att få sova i min sköna säng med en varm hund bakom knävecken, och framför allt att få sova ut på morgonen. Dock kände jag mig dödstrött när jag vaknade, men steg ändå upp klockan nio.
Inte har jag fått särskilt mycket gjort idag, men Doris har i alla fall fått en lite längre promenad och så har jag klippt klorna och badat henne.

Såhär kommer min ledighet att se ut i övrigt;

Lördag: Ridning
Söndag: Fira mamma
Måndag: Monica. Efteråt ska jag och mamma fixa lite nödvändiga saker inne i stan.
Tisdag: Inga planer
Onsdag: Ridning
Torsdag: Klippa mig
Fredag: Tjejkväll
Lördag: Ridning
Söndag: Inga planer

Med andra ord så händer det saker varje dag, det är bara tisdag och sista söndagen som jag inte har några planer. Det är väl bra att det händer något varje dag och allt det här är saker som jag vill göra, men samtidigt hade det känts bra att få vila lite mer. Nåja, det blir nog bra!

1 kommentar:

  1. Bra att du får ha ledigt och sovmorgon några dagar.
    Det behöver du säkert.
    Kram Mormor

    SvaraRadera