lördag 4 juni 2011

Dagens ridpass

Idag har det varit nästan storm i Backträsk, så det blev lite speciella omständigheter. Jullan har inte blivit riden på länge, så hon var riktigt pigg av överskottsenergi och så blåste det halvt storm när vi skulle rida. Hon var riktigt jobbig när jag skulle göra i ordning henne, men jag skulle tro att det också beror på att det var längesen sist. När vi kom ut så var hon halvt galen och bockade jättemycket idag, men jag lyckades sitta kvar! Hon lugnade ner sig till slut och skrittade i en mer avslappnad form, då passade vi även på att trava några varv och sen valde jag att avsluta. Det är bäst att avsluta när man är på topp än att fortsätta traggla. Så då ställde vi in henne i hagen, men Tee Bar fick fortsätta sitt träningspass. Först satt jag upp och kände lite på henne, och det är verkligen skillnad på de där hästarna, haha!
Tee Bar var riktigt pigg, det berodde säkert delvis på blåsten men hon var lika arbetsvillig som vanligt. Red lite sidvärtsrövningar och övergångar mellan skritt och trav för att stämma av, och hon var verkligen på hugget! Det märks att hon har blivit starkare i sig själv och går i en stadigare form, men hon är fortfarande lite svag i traven på böjt spår. Det är väl kanske inte så konstigt egentligen då vi under hela vinterhalvåret måste rida ut, så det kommer säkert att bli mycket bättre när hon har fått träna upp sig lite. Jag längtar tills vi kan börja träna galoppfattningar! Det har gått så himla bra ute på senaste tiden nu, så det ska bli kul att se hur det går på fyrkantspåret.


1 kommentar:

  1. Vilken storm det var.
    Vi hade jobbigt med förtältet på Borgarudden.
    Skönt att det har lugnat sig.
    Otroligt att du ändå kunde rida!
    Jättefina bilder.
    Ha det bra!
    Kram Mormor

    SvaraRadera