torsdag 21 juli 2011

Det närmar sig

Igår var jag först i stan med mamma. Trots värmen plågade vi oss igenom en del affärer. Jag hittade två par tröjor med 3/4-arm som var jättesköna. Hittade även två t-shirts och ett par jeans. Det hela gick på 600kr vilket faktiskt känns helt okej. Det kändes även bra att kunna göra det där inköpet, det behövdes.
När vi var klara så mötte Helena oss i stan och vi började med att äta tillsammans alla tre. Vi åt något som jag för tillfället har glömt bort namnet på men det var jättegott! Det var som en tacotallrik men det var också med en jättegod kycklig och tzatziki, supergott som sagt!
Sen åkte mamma hem, jag och Helena stannade för att se den sista filmen av Harry Potter. Den var verkligen bra tycker jag, men sorgligt att det är den sista. Särskilt nu när de senaste filmerna har gått så har jag börjat tycka om HP mer och mer. Min generation har ju även vuxit upp med HP skulle man kunna säga, det finns många filmer och jag har sett alla. När den senaste nu kommer ut på DVD måste jag nog ha ett maraton och se alla filmer igen! I love it.




Idag har jag varit i stallet. Jag valde att rida dressyr i hagen eftersom att det inte har blivit något ordentligt pass i sommar faktiskt, sist vi tänkte göra det fick jag ju käka gräs istället... Hur som helst så var Tee Bar riktigt fin. Det märks verkligen att allt arbete har avlönat sig. Nu när jag har ridit själv en gång i veckan under sommaren så har jag verkligen försökt att rida igenom henne i alla gångarter. Hitta takten och formen, bärigheten har också förbättrats även om den inte riktigt är där helt ännu. 
I alla fall så red jag bara igenom henne idag också. I skritten jobbade vi lite med skänkelvikningar, de sitter ganska bra nu faktiskt. I traven försökte jag att inte göra så mycket egentligen utan mest bara rida på och hitta takten och formen. Hon kommer faktiskt dit snabbt nu, det märks att hon har blivit starkare. När hon blir trött vill hon dock sladda lite i hörnen, man får verkligen vara beredd och parera upp med både skänkel och hand. I slutet red jag lite åttvolter i traven, hon blev riktigt loss och fin. Sen så gick jag vidare till galoppen. Vänster galopp har blivit så jäkla fin nu alltså! Om man tar fattningarna från skritt så rullar hon in i en fin och mjuk galopp. Formen har till och med börjat komma nu! Takten är också rätt bra, fast hon blir ganska snabbt trött och orkar inte riktigt bära sig, och när man då driver på så blir det lite hackigt och man tappar takten lite. Men vad gör det? Vi har kommit en bra bit på vägen! Förra sommaren var det omöjligt att rida i galoppen. Jag kunde inte ens sitta ner för att hon var så spänd, det gick knappt att svänga heller för den delen... 
Hon har blivit så grymt fin lilla Tee Bar! Tror det blir ett pass i hagen på söndag också, och då ska jag även longera Jullan efteråt om jag orkar.

1 kommentar:

  1. Så trevligt med en bra biokväll!
    Ha det bra!
    Kram Mormor

    SvaraRadera