tisdag 23 augusti 2011

Dålig dag

Om gårdagen var seg vet jag inte vad jag ska säga om denna... Men då var det våran första långa dag idag också, förstås. Egentligen är det bara en timme längre, men jag kan lova att det känns som en hel evighet. Dubbel engelska, behörighetsläsning och dubbel svenska. Väldigt segt. Engelskan är egentligen rolig, men nu i början sitter jag mest och oroar mig över att få ordet eftersom jag väldigt ogärna vill tala inför min nya klass. Behörighetsläsning är också bra egentligen för då får man göra vad man behöver, men idag blev jag så ofantligt trött av att sitta och läsa. Svenskan var som det segaste jag har varit med om då vi har litteraturhistoria nu och går då tillbaka ända till antiken. Seeeegt.
För övrigt har vi fått läxa i både engelska och svenska nu, har gjort engelskan redan idag. Efter det har jag promenerat bort alla tankar. Idag känns det nämligen som att hela världen är emot mig. Jag sov dåligt i natt och när jag är trött hänger inte huvudet riktigt med och då blir allt fel.

Om en timme ska jag gå på kvällsfika, efter det blir det duschen och sen ska jag nog se denna film:


2 kommentarer:

  1. Åh, Soul Surfer är en otroligt bra film! Blev gode paff när jag fick veta att den var verklighetsbaserad, men den var så otroligt bra, har redan sett om den två gånger, hehehe.... (a)

    Vilken jobbig dag ni verkar ha o: hatar när man har mycket dubbel lektioner, man orkar verkligen inte s: Men kanske blir en aning enklare när man kommer in i skolkänslan, känner själv att jag saknar den gode mycket för att palla med skolan :P

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det känns lättare snart.
    Ha det bra!
    Kram Mormor

    SvaraRadera