onsdag 17 augusti 2011

Första dagen avklarad

Nu är första skoldagen avklarad! Inte för att det var mycket till skoldag egentligen, haha... Vi hade upprop i aulan och sen åt vi lunch innan det var slut för dagen. Jag har dock fått reda på att vi kommer bli ca 30 st (!) i klassen i år, ingenting som direkt uppskattas av mig. Våran klass var typ perfekt i våras. Lagom stor grupp med sköna personer. Nu känns det inte vidare bra längre... Men men. Imorgon ska vi träffas i klasserna, så då får vi se om det verkar vara en grupp jag kan stå ut med.

I övrigt har allting känts så himla bra! Jag bor i ett nyrenoverat rum som är hur fint som helst. Det är samma gäng som bor tillsammans plus tre nya. Två av dem känner jag dessutom  sedan tidigare, så det är bara en helt ny. Det kändes bara helt underbart att komma hit igår och få en kram av bästa Natalie och så fort jag klev innanför dörren ropade Tina:"Hej! Åh, nu kommer det någon mer. Välkommen in!" Haha, man blir så glad då. När mamma och Josefine hade åkt hem fick jag en kram av henne också!
Det känns helt underbart att det är ett bra boende, för det är ändå det viktigaste. Typ alla har sina dörrar öppna, man hör välkomnande ljud överallt. Underbart! Om det bara löser sig med klassen så kommer allt bli hur bra som helst.

1 kommentar:

  1. Bra att du får bo med samma gäng.
    Hoppas att klassen också blir bra!
    Ha det bra!
    Kram Mormor

    SvaraRadera