söndag 4 september 2011

Sängdags?

Det är fan inte friskt att sätta sig och räkna ut en budget klockan 22.00 på en söndag... Nåja. Vid det här laget känner jag mig själv och vet att jag inte hade kunnat somna utan att göra det. Jag har lite annat skolarbete också att jobba ikapp, men det får vänta tills imorgon.

I övrigt så har jag varit i stallet idag. Det blev en kortare ridtur idag eftersom hästarna är nyskodda. Lika härligt som vanligt var det i alla fall att sitta på Tee Bar, hon var pigg och glad. Första gången vi skulle trava så bjöd hon till galopp, haha sötan då. Jag saknar dock att rida ordentligt, det känns smått meningslöst att bara lulla omkring en gång i veckan. Fast samtidigt så skulle jag inte klara mig utan ridningen, så det är helt klart bättre än ingenting.

Ikväll har jag installerat mig på rummet och förberett lite för veckan. Det är en rutin att alltid äta kvällsfika och se på One tree hill när jag kommer tillbaka till rummet. Sen höll jag på att kliva in i duschen, är ovan att rida på söndagar... Som tur var kom jag på mig själv, så slapp jag duscha två gånger på en dag.

Nu ska jag sova, är jättetrött.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det går bra med skolarbetet.
    Ha det bra!
    Kram Mormor

    SvaraRadera
  2. Hejsan hoppsan!
    Hu,vad jag frös efter att ha stått ute o väntat på bussen igår. Hoppas resan gick bra trots oönskat sällskap.
    Doris har haft en glad och skällig dag idag. Det är tur hon är så söt,för man blir lite galen på hennes nyckfullhet ibland!
    Ikväll blir det en tidig kväll för oss här hemma. Både stora och lite mindre stora personer hade svårt att kravla sig upp ur sängen i morse.
    Sov gott snart!
    Kram mamma.

    SvaraRadera