måndag 5 september 2011

I'm stronger than you ever were

Idag har vi haft ekonomi och matte hela dagen, 50%-50%... Inte kul alltså. Jag är i alla fall klar med min budget och har bara kvar att skriva om något som jag har köpt den senaste månaden (göra en analys på det), det ska vara klart på fredag så jag har ju lite tid på mig i alla fall. Är även klar med kapitel 2 i matten nu, så jag ska göra prov på fredag.
Jag och Linus hade tänkt vara duktiga och gå på gymmet idag, men det var fullt med folk där... Typiskt. Nåja, jag har spenderat min eftermiddag/kväll med att plugga engelska och svenska, tog även en rask kvällspromenad. Jag gick rundan 5 minuter snabbare än vanligt och kände att jag fick ett riktigt flyt. Ibland kan jag faktiskt förstå träningsnarkomanerna, haha... Den där känslan som man kommer in i när benen går av sig själva och det känns som att man flyter fram, energin liksom flödar genom kroppen. Ett annat stort plus som jag uppskattar mest av allt är att tankarna känns så mycket klarare under promenaderna, jag hade bra och positiva tankar i huvudet hela rundan idag.

Visst är det viktigt att ha vänner och att känna en gemenskap, men jag har börjat tänka om lite där. Det viktigaste är att man har sig sig själv, för det är sig själv man alltid har närmast till vart man än är. Med det säger jag inte att jag inte vill ha vänner, för det vill jag. Mina vänner betyder otroligt mycket för mig, men jag skulle aldrig ändra på mig och vända kappan efter vinden för att "passa in."
Jag tycker att det är otroligt viktigt att bygga upp en tillit till sig själv och en grund som man vet att man kan stå stadigt på. Självförtroende och självkänsla. Även om jag ofta är nedvärderande mot mig själv, tänker negativa tankar och tycker att jag är sämre än andra - så vet jag i alla fall var jag har mig själv. Jag vet vad jag tycker och tänker, jag vet vart jag står. Jag vet att när det verkligen gäller så har jag i alla fall mig själv. Jag behöver inte egentligen någon annans bekräftelse, det enda som betyder något är min egen åsikt om mig själv och det jag gör. Även om det inte alltid är lätt att tänka på det här sättet när det känns tungt och när man är rädd, så börjar jag få en rätt bra grund att stå på. Och jag vill bli starkare, det är mitt mål hela tiden. Jag kämpar för det här. Och fy satan så stark jag är ibland när det verkligen gäller, om jag får säga det själv. Med tanke på allt jag har gått igenom tidigare så ska jag nog klara det här också. Jag tänker inte låta någon annan påverka mitt liv och mina beslut.

Jag ska göra det här. Jag kan göra det här. Jag vill göra det här.

I'm stronger than you ever were.



2 kommentarer:

  1. I am so,so proud of you.
    Du är din mors dotter.

    SvaraRadera
  2. Jättebra! Så ska du tänka, det är otroligt så bra du kan uttrycka dig!
    Helt fantastiskt! Du ska se att det hjälper dig!
    Du är jätteduktig!
    Ha det bra!
    Kram Mormor

    SvaraRadera