måndag 10 januari 2011

First day

Nu är första skoldagen avklarad! Jag är redan alldeles slutkörd om jag ska vara ärlig. Ändå har vi bara haft lite information och två mattelektioner. Men det är många nya intryck och så gäller det att komma in i en rutin också. Hur som helst... Matte var det ja. På första lektionen hade jag inte hunnit bli trött ännu utan körde på som bara den, jag är faktiskt förvånad över mig själv hur mycket jag fick gjort trots att jag tycker att matte är lite svårt och tråkigt. Än är det ganska lätt och mest repetitioner från Matte A med lite nya grejer, men jag har hört av många andra att Matte B är ett helvete om man inte gillar matte. Nåja, vi får väl se. I slutet av andra lektionen kändes det nästan som att jag hade blivit överkörd av en lastbil eller något...
Annars så har vi hunnit fika och äta två måltider. Idag var det stuvade makaroner och falukorv till lunch, och plättar till middag. Jag är inte särskilt förtjust i något av det, men det är vardagsmat som man får ner utan problem i alla fall. Jag känner dock stor skillnad på kvalité i maten! Korv och makaroner brukar vara min mardröm i skolan; sönderkokta makaroner som mer liknar en gröt och korv indränkt i fett. Inte här, idag tyckte jag faktiskt att det var gott. Förhoppningsvis kommer jag att orka bättre om dagarna nu när jag äter ordentligt, det gäller bara att vänja sig först.

Ikväll kommer det inte att hända mycket. Kvällsfika vid åtta och så får vi se om jag ens orkar gå samma minimaliska runda som jag och mamma gick igår. Efter det ska jag ta en dusch och sen blir det bara till att slappa. Med andra ord kommer jag vara lite asocial och stänga in mig på rummet resten av kvällen, men jag orkar helt enkelt inte.



Imorgon känner jag på mig att det kommer bli en lång dag... Om jag var helt slut efter denna dag, hur kommer det då att kännas att gå en timme längre? Dessutom kommer det antagligen bli mer "riktiga" lektioner imorgon. Men men, vi ska nog se att jag överlever det med.

4 kommentarer:

  1. kan tänka mig att det var påfrestande nu första dagen! Men så fort du kommit in i rutinerna och allt sånt, kommer det säkert förbättrats (:
    jag känner själv lite hur drygt det kommer vara, med skolan, med tanke på att vissa dagar har förlängts s:

    SvaraRadera
  2. Det är mycket att komma in i från början.
    Det kommer nog att kännas bättre när du kommit in i rutinerna och lärt känna de andra där.
    Tänk att du har eget boende, jättekul!

    SvaraRadera
  3. Hej igen.....roligt att läsa vad du skriver....Tine o Alicia ville se bilderna från internatet,de hälsar så gott till dig o är nyfikna på hur du har det.
    Jo,just det - kan alltså imponera med en kvällspromenad för Doris räkning (visserligen Tack vare Tine då,men ändå (= !!).
    Hur var det på kvällsfikat då-sånglektioner eller,ha ha!

    Kram....

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du har det bra nu i skellefteå.
    Det är nog en bra skola.
    Blir faktiskt lite avundsjuk ..
    Hoppas du hare bra iaf ^^
    Kram/ din syster :)<3

    SvaraRadera