söndag 9 januari 2011

Nyinflyttad

Nu är jag på plats i nya rummet. Dagen har gått åt till att packa upp grejer och möblera som jag vill ha det. Det blev riktigt fint faktiskt, tycker jag. Tänk så stor betydelse de små detaljerna kan ha. Enda problemet var att man inte får sätta upp saker på väggarna till min stora besvikelse, jag hade velat sätta upp en hylla och några fotoramar för att känna mig helt hemma. Nåja, mamma skulle i alla fall prata med vaktmästaren imorgon...

När vi blev klara med flytten for jag, mamma och pappa in till Kåge och åt lunch på grillen där. Jag åt en Calzone, riktigt god var den. Efter det for pappa hem, jag och mamma har mest tagit det lugnt. Kvällsfikat har vi gjort och efter det tog vi en kort promenad, men bättre det än ingen alls, right?
Nu sitter jag här nyduschad och ska passa på att använda internet innan det stängs av klockan 23.00. Mamma ska sova här, men hon snarkade så mycket sist så hon får nog sova på soffan i vardagsrummet denna gång, hehe...

Ja, jag är riktigt nervös inför morgondagen. Inte för själva informationen eller lektionerna, men tiden som blir över... För tillfället tränar jag stenhårt på läxan som jag fick av Monica sist, men det är grymt svårt att bryta sina vanor. Men när jag hamnar i en sån situation brukar jag försöka tänka på henne och hur hon ser ut när hon säger:"Nämen! En tanke! Vart kom den ifrån?" Det brukar få mig att småle lite.

Här bjuder jag på lite bilder av rummet;


Hallen


Badrummet


"Sovrummet" (Min säng är inte den vid fönstret, den andra)


Andra halvan av rummet, sedd från min säng

3 kommentarer:

  1. Vad fina dina bilder blev!
    Nu har Agnetha fått din adress hit,så att hon oxå kan följa dig på Solvik.=)
    Doris blev glad o hoppig när jag hämtade henne,men undrar lite var du håller hus just nu.

    Tänker på dig gumman....
    Kramar//
    Mamsen

    SvaraRadera
  2. vad fint det var! inte dumt att få bo på ett sånt ställe ändå, men konstigt det där med väggarna o: Det borde väl ändå inte vara det farligaste s: Aja, verkade då ändå hemtrevligt (:

    älskar dig gumman! <3 (:

    SvaraRadera
  3. Jättekul att se foton av rummet.
    Jag längtar efter att hälsa på där.
    Vi hoppas att du ska trivas och att du har det bra där på skolan.
    Kramar Mormor

    SvaraRadera