tisdag 11 januari 2011

Lång dag

Först vill jag bara tacka för alla söta kommentarer jag har fått! Det är jättekul att ni vill följa min blogg, och det känns underbart att veta att jag har en fin familj och vänner som stöttar mig.


Som rubriken avslöjar har det varit en lång dag idag. Bara en timme längre än gårdagen, men det känns, särskilt med tanke på att jag har sovit dåligt inatt. Vet inte varför jag inte kunde somna, jag var ju trött! Men men, hoppas att det blir bättre inatt.
Dagen har spenderats med engelska, svenska och lite omvärldskunskap. Ni som känner mig vet att engelska och svenska är mina favoritämnen, så det gick lite lättare idag. Omvärldskunskap är, som man hör på namnet, att vi pratar om vad som händer i världen. Ser på och läser nyheter ibland. Inte särskilt kul enligt min mening, men jag försöker se det som att det är bra att ha lite koll på vad som händer i världen. Läraren verkar vettig i alla fall, så det ska nog bli bra.

Pratat med lite människor har jag också gjort idag. Det kändes bra. Här känns det mer som riktiga människor, högstadie- och gymnasieelever hade en tendens att kännas kalla och lite robotaktiga enligt mina egna upplevelser.

Kan ju berätta om en lite pinsam/kul sak som hände mig när jag gick från middagen... Det var mörkt ute, jag var trött och gick i mina egna tankar. Gick in i hallen och tog av mig skorna samt plockade fram nyckeln. En kille som jag kände igen från min klass, men som jag inte hade sett på vårat boende tidigare, satt i soffan och såg på TV. Han följde mig med blicken när jag svängde av och skulle gå till mitt rum. Det stod ett bord där, så jag blev lite förvånad och undrade om de hade möblerat om. Jag stack in nyckeln i nyckelhålet och försökte låsa upp, men det gick inte! På dörren stod namnet Simon och jag fick lite lätt panik. Min första automatiska tanke var att vi hade fått byta rum också, men då ropade killen från soffan:"Är inte det där Simons rum?" Kort efter öppnades dörren och ett huvud stack fram. "Vad gör du?" frågade han. Och då slog det mig... "Oj, jag gick till fel hus!" utbrast jag. "Ah, men det är lugnt." sa killen och jag gick tillbaka till hallen för att ta på mig skorna. Killen från soffan såg på mig med en road min. "Jag gick helt försjunken i mina egna tankar." förklarade jag. "Ah, men det är chill." svarade killen i soffan och jag skyndade till mitt eget rum i rätt hus. Pinsamt! Fast samtidigt roligt. Det är vid sånna här tillfällen som jag märker att jag har utvecklats. För några månader sedan skulle jag ha dött av skam, legat och ältat sönder det här hela natten och hittat på en ursäkt för att stanna hemma från skolan imorgon. Visst tycker jag fortfarande att det är lite pinsamt, men jag kan också skratta åt det.

Nu efter middagen mår jag tyvärr inte så bra. Jag känner mig lite bubblig i magen, har ont i magen och mår illa. Så jag har tänkt vila lite och hoppas att det är bättre till kvällsfikat.

3 kommentarer:

  1. haha! den felnavigeringen bjöd på ett gott skratt. hoppas du mår bättre nu.

    SvaraRadera
  2. Bra att du hade några av dina favoritämnen i dag.
    Roligt att du klarade av det så bra när du gick fel, det kan ju hända vem som helst speciellt i början.
    Hoppas att du mår bättre och att du kan sova gott i natt.
    Kramar Mormor

    SvaraRadera
  3. låter som en speciell dag! känner igen mig i det, virrar typ omkring helt så fort vi kommer in i stor skolan, då försvinner all uppfattning om vart sakerna är och finns, haha (:
    det där världskunskapen skulle jag nog inte heller finna så förtjusande ;)
    saknar dig! :* <3

    SvaraRadera