onsdag 12 januari 2011

Hemfärd

Idag är det dags att åka hem igen. Till en början var jag faktiskt lite skeptisk till det här med att ha korta veckor i början, men nu är jag helt slut så det känns som ett klokt beslut. Jag är inte riktigt i skolform ännu och det har som sagt varit mycket nytt.
Kunde inte somna igår heller, tjejen bredvid mig spelade musik till långt in på natten... Inte särskilt högt, men det var någon rockmusik med mycket bas i, så det vibrerade liksom i väggen... Därför känns det extra skönt att få komma hem och kunna sova utan något som stör.
Idag har vi haft Tema hela dagen. Vi började med att prata lite om politik, demokrati och samhälle. Efter lunch pratade vi om cyberkrigen som har börjat nu, mest utifrån det där med Wikileaks. Var inte lika trött efter skolan idag i alla fall, så det kändes ju positivt. Fikade lite med Nathalie och sen gick jag hem för att packa inför hemresan och vila innan middagen. Nu har jag nyss ätit middag. Det ska städas här på boendet och sen ska Susanne skjutsa mig till busshållplatsen.

Torsdag-fredag kommer att spenderas i Norrfjärden. Ska bli så otroligt roligt att äntligen få träffa Doris! Har saknat min lilla bäbis. Sedan drar vi vidare och ska spendera helgen i Nybyn tillsammans med pappa och Bamsen (och syskonen såklart!). För min del blir det nog en rätt lugn helg, mysa och kanske se någon film. Lördag blir det i alla fall ridning om vädret tillåter, har dock hört att det ska bli kallt... Men om så är fallet så går det nog att ändra till söndag. Har också tänkt promenera med Doris på fredag och den dagen som det inte blir ridning.


Saknar att se världen från ryggen på min lilla skruttponny.
Jag kände mig alltid trygg med dig vännen.

3 kommentarer:

  1. Skönt för dig att få lite ledigt nu.
    Du har ju varit jätteduktig som har klarat de första dagarna så bra.
    Ha det bra!
    Kram Mormor

    SvaraRadera
  2. blir kul att du/ni (doris)kommer,,hoppas på bra väder.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att jag får prata med dig snart! Vill ju höra hur du har det! :>

    SvaraRadera