torsdag 6 januari 2011

Hold my hand?

Tror ni att jag tog mig upp imorse? Nejdå. Försov mig till halv tolv idag också. Jag är ändå nöjd med att vi hann trimma Doris nästan helt. Det är magen och halsen som är kvar, samt lite finslip förstås. Som vanligt blev hon väldigt fulsöt, kanske laddar upp en bild här när hon är klar, om ni har tur.
Annars så har jag och mamma hunnit vara på bio idag också. Vi såg Svinalängorna. Den var väldigt bra men också fruktansvärt hemsk. Enligt mig så är både Noomi och Ola Rapace grymt duktiga på att spela, så det förstärkte ju känslan också förstås.



Annars så har det börjat dyka upp lite ångestkänslor inför flytten till skolan nu. Många olustkänslor och tankar om att jag inte ska klara av vissa saker. Alla i min närhet säger att jag kommer att klara det och att det kommer bli hur bra som helst. Själv försöker jag att inte tänka några positiva tankar som plåster på såren, för då börjar pingpongandet igen. Det är bättre att rida ut ångesten och kunna gå vidare sen, men det är riktigt svårt.
Känner mig nästan som en liten flicka som helst bara vill krypa upp i mammas famn, höra en röst säga att allt nog kommer att lösa sig till slut. Men samtidigt vill jag inte det.
Håll mig i handen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar