lördag 26 februari 2011

MORR...

Idag skulle vi äntligen få rida!
Vädret var perfekt och hästarna var pigga på att få komma ut. Jullan var fylld av energi som vanligt, och även Tee Bar var riktigt pigg idag. Det var verkligen underbart fram till dess att vi skulle svänga in på en skogsväg. Då bestämde sig Jullan för att hon helt enkelt inte tänkte gå mer. Vi bestämde oss för att rida rakt fram istället och sedan vända om och rida den korta vägen också. Det gick väl bra fram till dess att vi red förbi några hästar som gnäggade, då tog det stopp igen. Vi tänkte prova samma metod som vi körde med sist, att Helena fick ta Jullans tyglar också. Men Tee Bar ville inte riktigt och blev stressad, och sen kom det en bil. Utan stigbyglar och tyglar fick jag försöka styra in Jullan på en sidväg, och det gick väl bra - men att få stopp på henne var en annan femma... Hon gick typ ut i djupsnön så Helena och Tee Bar fick springa efter oss för att försöka få tag på henne. Det hela slutade med att jag fick slänga mig av i snön och Helena fick Jullans boge i ryggen...
Lite lätt irriterade gick vi ner för backen med hästarna och satt upp igen. Efter ett litet utbrott med en lång ramsa svordomar lyckades jag få Jullan till att gå, så vi kom hem i alla fall. Jag var dränkt i svett när vi kom tillbaka till stallet, och jag kan ju säga att Jullan inte ligger på plus hos mig just nu.
Nåja, pratade med Sofia i alla fall och hon skulle leta fram ett ridspö som vi kan ha med oss nästa gång.


Tee Bar var en ängel idag, så hon får stå för dagens bild.
Och herregud vad jag saknar sommaren!
Värmen, och så saknar jag att kunna rida dressyr i hagen.

2 kommentarer:

  1. Tror verkligen spöt kan komma till bra användning, skulle vara skönt att iaf förminska dessa trots fasoner denna dam börjat med o:
    Men blir intressant och se vad hon tycker om det hela, förhoppningsvis får det ju fart på henne iaf (:

    SvaraRadera
  2. Ni är otroligt modiga som klarar av hästarna!
    Hon kanske har blivit på tvärsan om det är ett tag sen sist.
    Hoppas att det går bättre nästa gång.
    Kram Mormor

    SvaraRadera