lördag 12 mars 2011

Underbart

Idag blev det äntligen dags för stallet i alla fall! Sol och underbart väder även idag. Det märks tydligt att solen har börjat har börjat värma på nu och det känns helt amazing. Dock har hästarna börjat fälla riktigt ordentligt nu. Två stora högar blev det i stallgången idag efter att Helena hade borstat igenom Jullan, haha. Men det är underbart när de får tillbaka sommarpälsen, de blir så fina då. Jag kunde också glädjas åt att Jullan faktiskt har börjat få lite ridmuskler! Visst, det är inte mycket men hon rids ju trots allt bara en gång i veckan. En stor mage har hon också kvar, men så ska det vara med unghästar! Så de har något att växa av.



Ridturen började lite olyckligt. Redan från början såg vi att det stod en bil parkerad nedanför backen, men det var ju bara bra träning. Efter en stund kom det dock körandes en bil med ett stort släp i ganska hög hastighet och de saktade inte ens ner när de såg hästarna. Jag ansåg att det skulle bli lite olyckligt om hon blev uppskrämd precis när vi skulle passera den stillastående bilen, så vi valde att trava tillbaka till gården. Dock blev det lite galopp och bocksprång för våran del, galopp blev det för Helena och Tee Bar också dessutom. Men det gick ju bra ändå och vi kunde fortsätta.
Jullan kändes väldigt lugn och stabil idag, samtidigt som hon var pigg och glad och dessutom var lyhörd för mina hjälper på samma gång. Ridkänslan var underbar idag! Jag tror aldrig att Jullan har känts såhär bra. Jag behövde inte ens nudda henne med spöt en enda gång! Jag blir så glad av sånt här! Längtar redan hur mycket som helst till nästa ridtur.

2 kommentarer:

  1. Jullan var hur duktig som helst idag!
    vilken vinstritt vi fick, helt underbart :D är även glad att jag verkar funnit ett knep för att få Tee Bar att inte "rusa" iväg när vi travar (:
    Var helt klart en lyckad dag idag!

    SvaraRadera
  2. Hej gumsan!Roligt att läsa o än en gång förstå hur viktiga ridturerna är för dig....=)
    Hoppas du hunnit installera dig på ditt rum vid det här laget och att det blir kul att träffa Nathalie o de andra imorgon?
    Och så hoppas jag att du vet hur mkt du betyder för oss o hur mkt vi tänker på dig,om än jag inte alltid lyckas visa det på bästa sätt....
    KRAM!!

    SvaraRadera