måndag 19 september 2011

I don't give a damn what you think

Det har varit en bra helg och jag gick och la mig klockan tio igår, men jag är ändå helt slut idag?
Aja. Skoldagen har varit rätt bra. På Temat pratade vi om skog, det var inte så intressant men ett nödvändigt ont antar jag... På matten räknade jag ganska bra så sista timmen valde jag att läsa.

Jag har dock varit arg idag, tro det eller ej. Jag visar sällan ilska, men när jag väl gör det så smäller det till och allt kommer på en gång. Jag tål inte ytliga människor. Människor som känner att de hela tiden måste höja sig själva och klanka ner på andra, människor som har så lite djup att allt de kan prata om är sitt eget och andras utseende. Snälla lilla du, om du mår så dåligt att du måste kränka andra så kanske du skulle söka upp en psykolog? "Finns det ingen på den här skolan som har någon åsikt om utseende?" Det behövs inte, du är ytlig nog för hela skolan.

Annars så har jag varit duktig och tvättat. Det känns bra. Jag har även skrivit klart den historiska artikeln till engelskan. En kort och helt okej artikel. Just nu tränar jag på att sänka min prestationsångest, det är inte lätt men jag måste försöka släppa det här nu. Det kommer inte gå annars. Nu har jag "bara" kvar att skriva klart rapporten, bokrecensionen och "rapporten" om besöket som vi ska göra på Smurfit Kappa. Jag planerar också att hinna städa någon dag i veckan... Bokrecensionen ska i alla fall bli klar imorgon och jag hoppas på att hinna skriva lite på rapporten också.

1 kommentar:

  1. Tänk vad bra att du för en gångs skull kunde säga din mening - utan att ha dåligt samvete sedan!

    // Mamma

    SvaraRadera