tisdag 6 september 2011

Läxorna de bara öser ner...

Lång dag idag. I slutet hade vi dessutom genomgång om rapportskrivning, och det är ungefär det tråkigaste och jobbigaste i hela världen.... Sen så har vi fått hur mycket skolarbete som helst känns det som och jag bara känner hur paniken och prestationsångesten byggs upp. Egentligen vet jag ju att jag fixar det här, men när man ser allt i en enda stor hög innan man tar itu med det så känns det bara övermäktigt och överväldigande.

Duktig har jag i alla fall varit; är klar med min "uppsats" om Sapfo, klar med engelskaläxan till torsdag (även om jag behöver plugga glosorna mer) och klar med Temaläxan till fredag. Dock pratas det om att vi kommer få en ny uppgift på temat imorgon som involverar rapportskrivning, så jag kan bara gissa på att det blir en stor uppgift... Det känns så grymt ovärt just nu. Men men. Det är bara att bita i det sura äpplet.

Annars så har jag varit på en promenad ikväll också. Jag joggade till och med några korta snuttar, haha. När jag är ute på en promenad med musik i öronen känns det som att jag samlar energi, fast jag egentligen gör av med den... Lite mysko det där, men det är en skön känsla i kroppen efteråt.

Nu ska jag sova.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det blir en varm och fin höst för sköna promenader.
    Ha det bra!
    Kram Mormor

    SvaraRadera
  2. Ja,början av en termin kan verkligen läxor och prov kännas övermäktiga när det blir fullt i kalendern. Men du har trots allt ett annat lugn och en annan styrka i dig själv nu. En sådan styrka som man bara kan få av att ha kämpat sig igenom svårigheter. Jag är imponerad av att du tar dig ut på dina promenader - där ligger jag på latsidan jämfört med dig.....
    Nu börjar mina ögonlock kännas tunga.
    Sov Gott!

    SvaraRadera