söndag 11 september 2011

... men snart är det måndag igen

Helgen blev inte som planerad, men lyckad ändå. På lördagen hade jag ju längtat efter att få gå på en promenad i skogen med Doris, men regnet öste ner som vanligt... Lite surt att det inte blev av då jag verkligen hade sett fram emot det, men men. Istället så blev vi bjudna på lunch på stugan av farmor och farfar, mysigt! De åt surströmming, medan jag och syster fick en jättegod tacopaj! Hembakad äppelpaj av egna äpplen till efterrätt, mums!
Resten av lördagen känns det som att jag bara sov... Men lika trött var jag för det. Tidigare hade jag ju en period när jag inte kunde sova, men nu känns det snarare som att jag jämt är trött och bara vill sova hela tiden.

Idag har jag varit i stallet. Dock hade de grusat vägen så det kändes lite surt... Men jag red i alla fall Jullan, hon var pigg och glad! Det blev i princip bara skritt, men det var mysigt att bara få avnjuta den lånade friheten man får när man sitter på hästryggen. I övrigt så tränade vi på att gå genom vattenpölar (vilket Jullan älskade, helst skulle hon nog ha lagt sig ner och badat i dem...) och vi red även en snutt efter en "ny" väg så hon fick lite miljöträning. Jag hoppas att det ska sluta regna snart så vi kan rida lite i hagen innan vintern kommer.

För övrigt så har jag hittat ett bra citat till mig själv;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar