måndag 12 september 2011

When you try your best but you don't succeed

Det är ingen bra dag idag.
Tema-lektionerna var helt okej, bättre än på länge.
Jag räknade flera sidor i matteboken.
Men det är ingen bra dag idag.

Ingenting är gratis här i livet, allt har ett pris. Det andra får på köpet får jag kämpa hårt för. Dag ut och dag in. Alla mina sinnen är vakna och på alerten. Jag tänker inte alltid på det, för det har varit såhär hela mitt liv. Jag är en duktig skådespelerska. Det syns inte utanpå. Men det finns där, inuti mig. Det är en tung börda att bära, även om jag blir starkare för var dag som går. Och ibland undrar jag... Kommer det någonsin att kännas lätt? Kommer jag alltid att få kämpa såhär hårt för småsaker? Är det värt det?

Ungefär såhär känns det idag:


1 kommentar:

  1. Du har rätt. Livet är en kamp och du har fått kämpa mer än många andra.
    På tal om pris så kan man vända på det och säga att du redan vunnit högsta priset: själva livet! Från att inte ens vilja leva så har du nu tagit tillbaka makten över ditt liv och det är du som styr.
    Jag önskar att du själv kunde se hur långt du kommit,istället för att se vad du ännu inte uppnått.

    We love you!!
    // Din mor,din syster och din bror.

    SvaraRadera