tisdag 22 november 2011

Då var denna dagen slut

Och det känns ganska skönt.

I söndags var jag ute och red på Jullan själv igen. Tee Bar hade ont i hovarna men tack och lov var det "bara" på grund av det hårda och knöliga underlaget som har varit i hagen länge nu i brist på snö. Tee Bar stod inne i stallet under tiden och först ville Jullan inte lämna gården när hon gnäggade efter oss. Jag gjorde ingen big deal av det utan bad henne bara att gå igen och då gick hon, som tur var! Även om Jullan är tveksam när vi är ute själva så är hon jätteduktig, hon är ju ändå bara fyra år. Hon blir så lyhörd och fin. Det gick inte att trava så mycket för det var lite halkigt här och var men hon arbetade fint i skritten. Vi mötte även bilar för första gången och det var ju intressant... Hon blev tokspänd och jag trodde att hon kanske blev rädd så jag stannade bilarna. En av dem var snäll nog att till och med stänga av bilen. Men när vi kommer närmare och passerar så gnäggar Jullan åt bilarna med spetsade öron... Knäppa ponny! Haha.. Hon ville alltså göra sällskap med bilarna och hade blivit förväntansfull när de kom, därför blev hon spänd... Nåja, nu vet jag det i alla fall. 
Igår i skolan så såg vi en film, "Outsorced", på förmiddagen. Det var avstamp för andra veckan av PBL men jag har eget arbete i veckan och ska ta igen det jag har missat under tiden som jag mådde dåligt. Hela eftermiddagen kämpade jag med ett svenskaprov och det var lättare sagt än gjort... Till råga på allt hade jag sovit dåligt under natten så jag var helt slutkörd när jag kom hem. Men trots detta kämpade jag mig ut på en promenad sen, duktigt! Tidigare skulle jag inte ens ha gått till skolan efter att ha sovit så pass dåligt. 
Idag har jag fortsatt med svenskaprovet, jävligt jobbigt om jag får säga det, jag har alltså kämpat med detta prov i ca 4 timmar sammanlagt! Det var ett tjockt prov och dessutom komplicerat. Nåja, skönt att ha det gjort. Sista lektionen hade vi språkhistoria med Jennie och det är faktiskt ganska intressant att veta vart olika språk kommer ifrån och vilka som är släkt med varandra...
Nu ikväll har jag också varit på en promenad och jag känner mig rätt stolt som följer schemat såhär långt! Nu blir det snart kvällsfika och efter det kommer min kväll att bestå av en dusch, Gossip Girl och sedan sängen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar