fredag 18 november 2011

Home sweet home

Äntligen helg!
Veckan har varit ganska bra ändå. Vi har haft PBL (problembaserat lärande) med tema Indien hela veckan. Helt klart ett bättre och roligare ämne än det vi hade förra terminen. Dessutom har vi haft den bästa gruppen så det har känts superbra! En härlig stämning med skoj och skratt samtidigt som vi har arbetat seriöst och flitigt och hjälpt varandra. Precis som det ska vara. Provet gick galant. Dock blir det väldigt intensivt att jobba med det här arbetssättet efter en längre tid. Det som är irriterande med mig är att jag alltid går in med 110% för det jag gör, jag gräver ner mig och blir totalt uppslukad. Därför märker jag inte när det blir för mycket förrän det är för sent. En vecka blev dock lagom, så jag är väldigt nöjd över beslutet att delta en vecka och göra annat nästa vecka. Med andra ord är jag galet trött idag, det var som att luften gick ur mig efter att vi hade fått göra provet. Då kändes det skönt att packa väskorna och sätta sig på bussen.

Nu har jag pussat på min vovve och sett på film med pappa och syster. Ska försöka göra en tidig kväll och planen är att kliva upp klockan nio imorgon. Om jag gör det så får jag ju faktiskt två timmars sovmorgon, men det är så lätt att sova till minst 11 när man äntligen är ledig efter att ha sovit dåligt större delen av veckan. Men jag vill inte att det ska bli så att jag sover dåligt hela veckan och sen sover bort hela helgen...
Nåja... Imorgon hoppas jag att det blir promenad och någon slags uteaktivitet med finaste vovven. Gärna film på kvällen också. På söndag blir det stallet, planen är att rida med Sofia men om hon får förhinder tänker jag fara ut själv ändå.

1 kommentar:

  1. Så kul, nu får du mysa med Doris och de andra.
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Mormor

    SvaraRadera